Diëten

Geschreven door Dave S. op . Geplaatst in eten en drinken

In de huidige tijd is diëten en afvallen een veelvoorkomend iets. Veel mensen hebben last van overgewicht en willen kilo’s verliezen. Dit kan op heel veel manieren. Diëten is hier een optie van. In dit artikel leert u hoe u eenvoudig gewicht kan verliezen door te diëten en welke soorten diëten er allemaal bestaan.

Gewicht verliezen

Iedereen wil zo snel mogelijk afvallen. Dit is echter een illusie: afvallen kost nou eenmaal tijd en aandacht. Wanneer u start met diëten zal uw lichaam hier op reageren. Dit kan echter langer duren dan gemiddeld. Laat u zich hierdoor niet uit het veld slaan. Ook wanneer u na een goede start een tegenslag te verwerken krijgt. Zorg dat u mentaal en fysiek sterk blijft zodat u niet zomaar in uw oude eetpatroon schiet. Ook is het belangrijk om naast het diëten te blijven sporten en bewegen. Ook scheelt het als u niet rookt en niet te vaak alcohol nuttigt. Ook is het van belang om veel water te drinken. Welke soorten diëten kunt u volgen?

Verschillende diëten

Het meest bekende dieet van Nederland is het Sonja Bakker-dieet. Dit dieet is vrij eenvoudig: zes dagen lang worden er drie maaltijden met weinig calorieën gegeten. Hiernaast mag niets anders worden gegeten. Ook moet er twee liter water, koffie of thee per dag worden gedronken. Op de zevende dag mag u alles eten en drinken. Ook moet er voldoende worden gesport. U krijgt hier nog genoeg calorieën voor binnen, in tegenstelling van een crashdieet waar dit niet gebeurt. De precieze maaltijden die u kunt eten zijn te vinden in de boeken van Sonja Bakker. Het grote voordeel van dit dieet is dat u precies genoeg calorieën binnen krijgt om te sporten, maar niet teveel zodat u gewicht aankomt. Echter moet u na dit dieet wel opletten dat het jojo-effect niet optreed. Dit dieet zorgt er namelijk niet zomaar voor dat u uw oude eetpatroon verliest. Wat dat betreft zijn er andere diëten die dit wel kunnen. Wilt u lezen over deze andere soorten diëten of andere manieren van afvallen? Kijkt u dan hier.

Labels: