Een product lanceren en vermarkten

Geschreven door iq.lars op . Geplaatst in zakelijk

Wanneer je een nieuw product gaat lanceren, kan er van alles fout gaan. Gelukkig kan er met de juiste werkwijze ook een boel goed gaan. Je kunt niet zomaar een product lanceren, zonder enig risico. Toch kun je het slagen van je product vrij succesvol garanderen, wanneer je gebruik maakt van de juiste stappen binnen productontwikkeling. Dit doe je onder andere door de tips uit deze blog te volgen. Natuurlijk kan ik je niet alles vertellen, want daar is deze blog eigenlijk te klein voor. Deze blog is er om je denkwijze te veranderen en op basis daarvan een succesvoller geheel neer te zetten.

Het begint allemaal bij een testgroep

Hoe weet je of jou product daadwerkelijk succesvol wordt, zonder dat je weet of je doelgroep dit product in de vorm die jij voor ogen hebt aantrekkelijk vindt. Dit kun je nagenoeg niet weten, zonder dat je een goede testgroep ontwikkelt die sterk vergelijkbaar is met de doelgroep die jij voor ogen hebt. Daarom is het vanaf het prille begin goed om direct te zorgen dat je voorgestelde testgroep nauw betrokken wordt bij het ontwikkelen van het product. Dus ook bij de concept design fase.

Bouw in sprints

Zorg dat je steeds een gedeelte van het product toevoegd en vervolgens weer afsluit. Dit zorgt er namelijk voor dat je product tussen deze fases door steeds kunnen worden getest en verbeterd. Het uiteindelijke resultaat is natuurlijk dat je een product lanceert wat exact bij je doelgroep aansluit, want dat moet altijd het hoofddoel zijn van productontwikkeling.

Marketing

Zorg dat je goed inzichtelijk hebt waarom je doelgroep geïnteresseerd is in de producten die jij aanbiedt. Dit wordt namelijk de drijvende kracht achter jouw marketingmachine en loop jij een stap voor ten opzichte van je concurrenten. Zorg dat je marketing vooral gefocust is op het oplossen van een bepaalt probleem. Dit zou niet ingewikkeld moeten zijn, aangezien je vanaf het begin al een probleem hebt op proberen te lossen door middel van een product.

delenShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0

Labels:

Laat een reactie achter