Manieren om je zaak te optimaliseren met mobiele applicaties

Geschreven door Robert Halls op . Geplaatst in zakelijk

Men kan de kwaliteit van het product bekijken als determinant voor het succes van een zaak, marketingbureaus gaan ermee akkoord dat producten alleen niet bepalen of een zaak succesvol wordt of niet. Met de focus radicaal gericht op e-commerce, klant ervaring vormt nu de kern van marketing succes. Belangrijker is dat het kiezen van de juiste app ontwikkelaars gelijkstaat aan het begrijpen van hoe je een mobiele app optimaliseert voor een vlotte workflow. De volgende punten zetten enkele manieren in de verf hoe je je zaak het best optimaliseert voor een betere klanten ervaring.

Platform ontwerpen
Wanneer het op het succes van mobiele marketing aankomt, is één van de hoofdfactoren die de klanten keuzes beïnvloedt, het ontwerp van een platform. Websiteontwerp speelt een belangrijke rol voor klanten die de site bezoeken. Wanneer we enkele ontwerpen bekijken, creëren factoren zoals resolutie, gebruikersinterface zoals data kiezen, navigatieknoppen en aanvinkmogelijkheden heel wat problemen. Om bugs te elimineren en een vlotte navigatie te garanderen, moeten eigenaars goed onderzoek doen naar de competenties van hun gekozen ontwikkelaars.

Interactieve klant ervaring
Studies hebben aangetoond dat de grootste rode vlag, wanneer het aankomt op mobiele interacties, verwennerij is op mobiele ontwikkelingstools. Ongewild bereiken bedrijven die hun klantprofielen begrijpen en die klantinteracties een prioriteit maken een groot aandeel op de markt. Om je te helpen bij het verkleinen van de context, zijn hier enkele vragen:

  • Wat is de doelgroep voor de applicatie?
  • Zijn deze app gebruikers ervaren gebruikers of eerder nieuw?
  • Wat zijn de meest opgezochte onderwerpen in de interacties?
  • Wat is er nodig om hun doelen te bereiken bij mobiele interacties?

Vragen als dezen helpen bedrijven de context van mobiele interacties te begrijpen, zo kunnen de eigenaars de klant ervaring meer interactief maken.

Interface
De tevredenheid van de klant is een aspect van merkwaarde, en dit is enkel mogelijk wanneer de klant openlijk kan interageren met de website. Om de ervaring plezanter te maken voor de kijkers, kunnen bedrijven zich toeleggen op de toegankelijkheid van de app. Zo kunnen ontwikkelaars je helpen uitzoeken wat de sleutel zones zijn tot toegankelijkheid op de telefoon en zo vlotte navigatie gaan promoten.

Zoeken
Het wordt vaak genegeerd door de ontwikkelaars, maar de ‘zoek’ functie helpt integraal tot betere interacties, dus de ‘zoek’ bar op een strategische plaats positioneren kan de relatie met de klant verbeteren. Samen met de ‘filter’ optie, geeft dit de klant de gevraagde controle om relevante data te bereiken.

Nu we het over marketing en klant ervaring hebben, mobiele marketing is over de jaren heen uitgegroeid tot een echte game changer op vele manieren. Net zoals in 2017, blijft deze trend steeds het onderwerp van marketing in 2018 en de hierboven vermelde aanraders kunnen je helpen er het beste van te maken.

delenShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0

Labels:

Laat een reactie achter